Opdatering nedvaskning stalde

17-06-2021

Nedvaskning af privatstaldene 2021

For at sikre et renere, bedre og sundere staldmiljø samt som et kværke-forbyggende indsats skal privatstaldene nedvaskes i uge 26-27 i år. Dette for at reducerer mængden af uønsket svampesporer, støvmider, bakterier, urin og vira, især i disse Herpes tider. (Vi ved godt det er med kort varsel, så derfor kompenserer vi i år med at pilleboksene får 6 gratis pilleposer).

Derfor, hvis din hest/pony står på piller, skal du som pensionær tømme din boks på en anvist vaskedag seneste kl. 8.30.

For at sikre korrekt betjening af højtryksrenseren vil selve nedvaskningen og den efterfølgende desinficering udføres af personalet.

Vaskedagene fordeles som følger:

Mandag den 28. juni – A-stalden

Tirsdag den 29. juni – Parkeringen

Onsdag den 30. juni – Ny stald

Torsdag den 1. juli – Boksene langs møddingen

Mandag den 5. juli – De røde bokse, 3 ponybokse ved værkstedet, Boksene i gården

Lejlighedsvis åbner det pågældende staldafsnit allerede kl. 6, så du kan nå at tømme boksen inden du tager på arbejde J Vi opfordrer ligeledes alle pensionærer i halmbokse til at komme og hjælpe personalet med at skrabe hjørnerne frie og tømme boksen helt i bund nemmere og hurtigere.

"Dagens staldafsnit" er derefter lukket kl. 8.30 - 15, så personalet kan foretage nedvaskningen, desinficeringen samt tørretid.

Al koordinering vedr. ekstra pilleposer og foldplaner skal ske til stald@balleruprideklub.dk

Staldpersonalet🐴

FAQ:

Spørgsmål: Hvad gør vi med hestene?
Svar: De fleste kan komme på fællesfold hele dagen og foldordningen tager ikke heste/ponyer ind fra ”dagens staldafsnit”.

Spørgsmål: Hvad så med heste som kun går på løbefold?
Svar: Foldordningen koordinerer det således at hesten kan få en løbefold hele dagen eller kan komme i teltstalden.

Spørgsmål: Hvad med vand på de normale løbefolde?
Svar: Hvis du får anvist en løbefold skal du selv sikre at din hest får vand kørt ned. Der vil være baljer tilgængelige, der kan fyldes op via vandudtaget, der også anvendes til vandingsmaskinen.

Spørgsmål: Hvad med frokost til hestene som står på fold hele dagen?
Svar: Det er ikke muligt for personalet at fodre dem på folden. Hvis din hest/pony ikke kan undvære frokost bedes du selv sikre at den får det denne ene dag om året.

Spørgsmål: Hvad hvis hesten er syg og/eller ikke må komme på fold overhoved?
Svar: Syge heste eller heste som ikke tåler at stå på fold hele dagen kan få tildelt en boks. Skriv til
Stald@balleruprideklub.dk hvis din hest har særlige behov.

Spørgsmål: Jeg kan ikke nå at tømme min boks inden jeg skal på arbejde om morgen, hvad gør jeg så?
Svar: Det er dit eget ansvar at finde en der kan hjælpe dig. Du opfordres til at spørge dine "boksnaboer" om hjælp.

Spørgsmål: Jeg vil gerne genbruge min bund?
Svar: Vi tillader ikke at bunden genbruges da vi ønsker at fjerne uønsket svampesporer, støvmider, bakterier, gasser fra urin og vira fra bunden fjernes. Vi giver som beskrevet 6 poser gratis.

Spørgsmål: Hvordan får jeg en ny bund?
Svar: Det anbefales at du reducere din bund og "gemme" dine pilleposer. Hvis du har behov for flere poser kan de købes til normalpris. Hvis du ønsker at bestille ekstra poser skal du sende en mail til stald@balleruprideklub.dk. Ekstraposer faktureres via kontoret.

Spørgsmål: Jeg vil gerne male boksen nu hvor den er vasket ned, hvordan gør jeg det?
Svar: Du skal ikke forvente at stalden tørre så hurtig at du kan male boksen samme aften. Vi anbefaler derfor at du maler boksen den efterfølgende weekend. Maling udleveres af Jørgen.

Spørgsmål: Hvad med alle de ting jeg har hængene på boksdøren?
Svar: De skal fjernes, herunder hvis du har sedler med kontaktoplysninger på døren.

Spørgsmål: Jeg har gummimåtter placeret i bunden af boksen, hvad med dem?
Svar: Vi anbefaler at du tager dem ud og rengøre dem, men det er ikke et krav. Jørgen kan være behjælpelig med at flytte dem ud af boksen med maskinen, men klubben fralægger sig et hvert ansvar for skader maskinen måtte lave på måtterne.