Mandag den 1. marts starter rideskoleholdene op igen :-)

28-02-2021

Da forsamlingsforbuddet for udendørs idrætaktiviteter nu er hævet til 25 personer, starter vi op på de almindelige rideskolehold allerede i morgen mandag den 1. marts.

Vi må dog desværre stadig kun undervise udenfor, så al ridning vil foregå enten på udendørsbanerne eller i skoven. Vi har desuden flyttet nogle hold en smule tidsmæssigt, for at sikre at flest mulig hold rider i de lyse timer, nu hvor vi stadig er tvunget udenfor.

I kan se den ændrede tidsplan på det vedhæftede billede nederst i denne nyhed.

Er I i tvivl om, hvilket nummer, det hold I normalt går på, har? Så kan I se det i ridehusplanen her: Ridehusplan

Vi håber, at I har mulighed for at ride i de nye tidsrum. Så snart det er muligt, vender vi helt tilbage til vores rigtige holdplansmiley

Det er vigtigt, at I læser og overholder nedenstående retningslinjer:

* Man sadler op og af i hestens boks, medmindre ens hest/pony ikke kan sadles af/op i boksen. I så fald skal man have tilladelse fra underviseren til at stå på staldgangen.

* Hvis man går på et pony begynderhold og ikke kan sadle selv, så venter man udenfor stalden, imens ens hjælper sadler ens pony op, så vi ikke      bliver for mange i stalden.

* “Rid og skrid”  - Kom max 30 min før jeres hold, og bliv max 30 min efter holdet, hvis I skal sadle af. Herefter SKAL man tage hjemsmiley

* Det er tilladt at have en trækker/hjælper pr. barn, hvis man ikke kan ride selv. Derudover må man IKKE have tilskuere/hjælpere med. Det vil sige,-           man må ikke have venner, søskende, bedsteforældre m.m. med i rideklubben.

* Man må max være 15 personer i B-stalden (ponystalden). Hjælp os med at overholde dette :-)

* Man må max være 10 personer i hestestalden. Hjælp os med at overholde dette :-)

*Hold 2 meters afstand

*Husk mundbind i stalden og ved toiletterne

* Ved det mindste tegn på sygdom, skal man blive hjemme. Ligeledes hvis man er hjemsendt til test - så kommer man heller ikke til ridning.

De gældende retningslinjer gør desværre, at ridehusene ikke må benyttes. Ved dårligt vejr aflyser vi derfor holdene. Tjek om du har fået en SMS, hjemmesiden eller facebook inden I tager til ridning, hvis det er dårligt vejr. Alle berørte hold får besked om aflysning via SMS.

Er der spørgsmål eller andet, så kan man kontakte: rideskoleansvarlig@balleruprideklub.dk

Klik på linket for at se holdplanen i større format: holdplan gældende pr. 1/3-21