Rideskolestævne

Nye regler fra Dansk Rideforbund:

Som nogle af jer måske ved, er der i 2025 kommet nye bestemmelser fra Dansk Rideforbund, der blandt andet regulerer, hvor mange stævnestarter en hest/pony må gå på en uge. Vi støtter fuldt og helt op om, at hestevelfærd blive prioriteret! Lavpraktisk giver det dog nogle udfordringer i forhold til afholdelse af vores rideskolestævne som vi plejer, hvor vores heste og ponyer tidligere har gået mere, end hvad de nu må.

Forårsrideskolestævnet:

Vi er i rideskolestævneudvalget i fuld gang med at overveje alle muligheder for, hvordan vi bedst muligt kan afvikle vores stævner, der giver så meget glæde for ryttere på BAL, mens vi tager hensyn til hestevelfærden.

Det, der er planen lige nu, er følgende:

Mandag den 21. april 2025 vil vi afholde rideskolestævne for gennemførselsklasserne, det vil sige LD1 og LD2 samt bom på jord, minispring og 40 cm spring for hest.

Weekenden den 6.-8. juni 2025 vil vi afholde rideskolestævne for alle de klasser, hvor man kan blive placeret (dvs. ikke gennemførselsklasser).  

Alle tilmeldte er sikret én start, og vil få muligheden for at ønske en 2. start. Hvis det kan lade sig gøre i forhold til antal tilmeldinger og med hensyn til alle heste og ponyer, vil man få mulighed for at starte sin 2. start. Dette kan dog ikke garanteres. Starterne kan godt fordele sig over begge weekender, og selvom ve bestræber os på, at man kan få to starter, hvis det er muligt, så er det ikke en garanti (heller ikke hvis starterne fordeler sig over begge weekender).

Vi vender alle muligheder for at imødekomme både ryttere og heste, men vores rideskolestævner vil uanset hvad se anderledes ud fremadrettet, end hvad de hidtil har gjort.

Vi håber derfor meget, at I vil tage godt imod de nye initiativer, ligesom vi håber, at I vil have forståelse for, at vi i udvalget også prøver at afholde stævne på denne måde for første gang, og derfor vil opstå situationer, hvor klasser bliver rykket, man får ny pony/hest, undervisere henviser elever til en anden klasse mv., men vi gør alt, hvad vi kan for, at alle får den bedst mulige oplevelse.

Hjælperopgaver:

Det samme gælder hjælperopgaver, som derfor i første omgang vil være lukket – når vi har et overblik over, hvor mange der er tilmeldt i hvilke klasser, vil vi åbne op for, at man kan tilmelde sig hjælperopgaver, da vi først der ved, hvor vi har brug for hjælpere. Man får mulighed for at tilmelde sig hjælperopgaver både den 21. april og 6.-8. juni, selvom man starter den anden weekend.

Vi håber, I tager godt imod vores Rideskolestævne vol. 2.0 og vil bære over med os i processen. Hestenes velfærd kommer altid i første række, og derfor håber vi også, at I alle vil glæde jer til et rideskolestævne med færre starter, men mindst lige så meget hygge, sammenhold, god stemning og oplevelser.

_____________________________________________________________________

 

Ballerup Rideklubs rideskolestævneudvalg arrangerer 2 årlige rideskolestævne i dressur og spring for rideskoleryttere og privatryttere på BAL. Et forårsstævne, der oftest planlægges til at ligge i af ”helligdagsweekenderne” i maj og et efterårsstævne, der oftest bliver lagt i sidste weekend i oktober eller første weekend i november.

Næste stævne:

Rideskoleskolestævne forår 21. april og 6.-8. juni 2025. Tilmeldingen er åben fra den 17. marts til og med den 23. marts 2025. 

Tilmelding:

I tilmeldingsperioden kan du tilmelde dig stævnet via PlanEvent på: https://staevneplanner.azurewebsites.net/ (betaling via MobilePay), hvor du også kan finde hjælp til at oprette en profil.

Tilmelding efter tilmeldingsperiodens afslutning skal ske til rideskoleudvalget på e-mailrideskoleudvalg@balleruprideklub.dk og er en efteranmeldelse som koster 1,5 x almindelig startgebyr. Efteranmeldelser skal registreres via PlanEvent.

Efteranmeldelse er kun muligt, hvis der er plads/ledige heste.

Privatrytter – sidste tilmelding 14 dage før stævnet. Til dette stævne er fristen 23. maj 2025. Ved efteranmeldelser skal privatryttere tilmelde sig pr. e-mail: rideskoleudvalg@balleruprideklub.dk

 

Sponsorer

Vil du sponsorere en præmie, er du meget velkommen til at kontakte rideskoleudvalget – skriv til rideskoleudvalg@balleruprideklub.dk

Vores sponsorer:

Photomoments

Format Biograf 

Rytterstuen 

Happy Horse

Stævneinformation

Propositioner – Her kan du finde viden om de klasser, vi udbyder, og hvornår de ligger. 

FAQ – Her kan du finde nyttig viden om hvordan du skal gøre når du starter stævne.

 

Når du skal starte stævne

Tilmelding sker elektronisk (se under ”Tilmelding”).

Deltagelse koster 150 kr. pr. klasse.  Betaling skal ske på MobilePay.

Inden tilmelding skal du have snakket med din underviser om, hvad du skal tilmelde i, og hvilke heste/ponyer du kan ønske.

Husk – alle ryttere under 18 år skal have sikkerhedsgodkendt springvest på i springklasser.

Når du starter til rideskolestævnet, forpligter du/dine forældre sig til at hjælpe ved stævnet. Hjælperlister finder du på https://staevneplanner.azurewebsites.net/. Vi har meget brug for dig eller dine forældres hjælp.

Du får besked om stævnehest ca. 3-4 uger inden stævnet. Klik på linket til startlisterne under ”Nyheder”. Din endelige starttid ligger først helt fast aftenen inden din klasse afholdes.

 

Hvilken klasse kan jeg starte?

Sammen med din ridelærer finder du ud af, hvilke klasser du kan/skal starte. Se stævnets klasser i propositionerne.

 

Åbningstider i staldene under stævnet

Staldene er åbne for ryttere en time før første klasse starter.  Læs mere på stalddøren og om staldro på stævnedagene.

 

Kritikker og baneskitser

Kritikker/programmer – findes på Dansk Ride Forbunds hjemmeside(www.rideforbund.dk).

Baneskitse for spring kan først ses på stævnedagen.

 

Spørgsmål

Skriv til Rideskoleudvalget på mail: rideskoleudvalg@balleruprideklub.dk

Vi glæder os til at se dig.

Mange hilsner

Rideskolestævneudvalget🐴🏇🐎🎠