Rideskolestævne

Nye regler fra Dansk Rideforbund:

Som nogle af jer måske ved, er der i 2025 kommet nye bestemmelser fra Dansk Rideforbund, der blandt andet regulerer, hvor mange stævnestarter en hest/pony må gå på en uge. Vi støtter fuldt og helt op om, at hestevelfærd blive prioriteret! Lavpraktisk giver det dog nogle udfordringer i forhold til afholdelse af vores rideskolestævne som vi plejer, hvor vores heste og ponyer tidligere har gået mere, end hvad de nu må.

Efterårsrideskolestævnet:

Søndag den 19. oktober 2025 vil vi afholde rideskolestævne for gennemførselsklasserne og mindre klasser, det vil sige LD1 og LD2 samt bom på jord, minispring og 40 cm spring for hest.

Weekenden den 7.-9. november 2025 vil vi afholde rideskolestævne for alle de klasser, hvor man kan blive placeret (dvs. ikke gennemførselsklasser).  

Alle tilmeldte er sikret én start, og vil få muligheden for at ønske en 2. start. Hvis det kan lade sig gøre i forhold til antal tilmeldinger og med hensyn til alle heste og ponyer, vil man få mulighed for at starte sin 2. start. Dette kan dog ikke garanteres. Starterne kan godt fordele sig over begge weekender, og selvom ve bestræber os på, at man kan få to starter, hvis det er muligt, så er det ikke en garanti (heller ikke hvis starterne fordeler sig over begge weekender).

Hjælperopgaver:

Det samme gælder hjælperopgaver, som derfor i første omgang vil være lukket – når vi har et overblik over, hvor mange der er tilmeldt i hvilke klasser, vil vi åbne op for, at man kan tilmelde sig hjælperopgaver, da vi først der ved, hvor vi har brug for hjælpere. Man får mulighed for at tilmelde sig hjælperopgaver både den 21. april og 6.-8. juni, selvom man starter den anden weekend.

Vi håber, I tager godt imod vores Rideskolestævne vol. 2.0 og vil bære over med os i processen. Hestenes velfærd kommer altid i første række, og derfor håber vi også, at I alle vil glæde jer til et rideskolestævne med færre starter, men mindst lige så meget hygge, sammenhold, god stemning og oplevelser.

Tilmelding og betaling:

Tilmelding er bindende, når man har tilmeldt sig, og der skal ske betaling, uanset om man måtte blive forhindret i at deltage i stævnet. 

Tidspunkterne på propositionerne er foreløbige. Flyttes en klasse fra en dag til en anden i weekenden den 7.-9. november, vil tilmeldingen fortsat være bindende, og man kan ikke få penge tilbage, selvom en klasse bliver rykket fra f.eks. fredag til lørdag. Flyttes en klasse fra den 19. oktober til weekenden den 7.-9. november eller omvendt, vil man få en mail om, hvorvidt man fortsat ønsker at være tilmeldt den pågældende klasse. Melder man tilbage inden udløbet af den frist, der fremgår i mailen, vil man få mulighed for at få pengene tilbage, hvis man ikke kan deltage den skiftende weekend.  Hvis ens hest/pony bliver syg eller på anden måde forhindret i at starte stævne, og man bliver tilbudt en anden hest/pony, kan man ikke få pengene tilbage, heller ikke selvom det er en hest eller pony, man ikke har ønsket. Hvis man skifter hestekategori efter tilmelding (f.eks. Fra småpony til storpony), får man pony/hest i den nye kategori – underviserne hjælper med, hvem man kan ride.  

_____________________________________________________________________

 

Ballerup Rideklubs rideskolestævneudvalg arrangerer 2 årlige rideskolestævne i dressur og spring for rideskoleryttere og privatryttere på BAL. Et forårsstævne, der oftest planlægges til at ligge i af ”helligdagsweekenderne” i maj og et efterårsstævne, der oftest bliver lagt i sidste weekend i oktober eller første weekend i november.

Næste stævne:

Rideskoleskolestævne efterår 19. oktober og 7.-9. november 2025. 

Tilmelding:

Tilmeldingen til efterårets rideskolestævne er 31. august 2025 - 6. september 2025.

I tilmeldingsperioden kan du tilmelde dig stævnet via PlanEvent på: https://staevneplanner.azurewebsites.net/ (betaling via MobilePay), hvor du også kan finde hjælp til at oprette en profil.

Tilmelding efter tilmeldingsperiodens afslutning skal ske til rideskoleudvalget på e-mailrideskoleudvalg@balleruprideklub.dk og er en efteranmeldelse som koster 1,5 x almindelig startgebyr. Efteranmeldelser skal registreres via PlanEvent.

Efteranmeldelse er kun muligt, hvis der er plads/ledige heste.

Privatrytter – sidste tilmelding 14 dage før stævnet. Til dette stævne er fristen 24. oktober 2025.

Ved efteranmeldelser skal privatryttere tilmelde sig pr. e-mail: rideskoleudvalg@balleruprideklub.dk

 

Sponsorer

Vil du sponsorere en præmie, er du meget velkommen til at kontakte rideskoleudvalget – skriv til rideskoleudvalg@balleruprideklub.dk

Vores sponsorer:

 

Stævneinformation

Propositioner – Her kan du finde viden om de klasser, vi udbyder, og hvornår de ligger. 

FAQ – Her kan du finde nyttig viden om hvordan du skal gøre når du starter stævne.

 

Når du skal starte stævne

Tilmelding sker elektronisk (se under ”Tilmelding”).

Deltagelse koster 150 kr. pr. klasse.  Betaling skal ske på MobilePay. Det er ikke muligt at få sine penge retur ved afmelding, sygdom eller anden forhindring. 

Inden tilmelding skal du have snakket med din underviser om, hvad du skal tilmelde i, og hvilke heste/ponyer du kan ønske.

Husk – alle ryttere under 18 år skal have sikkerhedsgodkendt springvest på i springklasser.

Når du starter til rideskolestævnet, forpligter du/dine forældre sig til at hjælpe ved stævnet. Hjælperlister finder du på https://staevneplanner.azurewebsites.net/. Vi har meget brug for dig eller dine forældres hjælp.

Du får besked om stævnehest ca. 3-4 uger inden stævnet. Klik på linket til startlisterne under ”Nyheder”. Din endelige starttid ligger først helt fast aftenen inden din klasse afholdes.

 

Hvilken klasse kan jeg starte?

Sammen med din ridelærer finder du ud af, hvilke klasser du kan/skal starte. Se stævnets klasser i propositionerne.

 

Åbningstider i staldene under stævnet

Staldene er åbne for ryttere en time før første klasse starter.  Læs mere på stalddøren og om staldro på stævnedagene.

 

Kritikker og baneskitser

Kritikker/programmer – findes på Dansk Ride Forbunds hjemmeside(www.rideforbund.dk).

Baneskitse for spring kan først ses på stævnedagen.

 

Spørgsmål

Skriv til Rideskoleudvalget på mail: rideskoleudvalg@balleruprideklub.dk

Vi glæder os til at se dig.

Mange hilsner

Rideskolestævneudvalget🐴🏇🐎🎠

10