Telefonisk kontortid er lukket i dag

21-09-2021

Kontoret har lukket for telefontiden i dag pga møde.

Der er telefontid igen på torsdag.

Med venlig hilsen

Kontoret

Læs mere

Rideskolestævne 5.-7. november 2021

30-08-2021

 

🥇Så er der Rideskolestævne🥇

5.–7. november 2021🐴

 

Kom og vær med - alle kan deltage
Tilmeldingen til rideskolestævne foregår elektronisk  
 med betaling via MobilePay


Tilmeldingen åbner 20. september 2021
Tilmeldingsfrist for rideskoleryttere er 24. september 2021

For privatryttere er fristen 22. oktober 2021

 

 

Inden tilmelding snak med din underviser om hvilke klasse/klasser du skal ride, og hvilke ponyer/heste du skal ønske.

 

Tilmelding:
-   
https://staevneplanner.azurewebsites.net/

  • Linket kan også findes på klubbens hjemmeside under Aktuelt – Stævner – Rideskolestævne efterår 2021

 

 

 

Hvis du har brug for hjælp til tilmeldingen, kan du kontakte rideskoleudvalget rideskoleudvalg@yahoo.dk


Mange glade hilsener

Rideskoleudvalget🐴

 

Propositioner for Rideskolestævne, d. 5.-7. november 2021

Alle ekvipager, som er opstaldede på BAL eller modtager undervisning på BAL, kan deltage

Klasse

Dag

Type

Beskrivelse

 

Åben for

pisk/sporer tilladt

Note:

Start-gebyr

1

fredag

Dressur

LD2 (hold af 2 ekvipager)

Storpony

Rideskole

Pisk

Begynderryttere, uden trækker

kr. 90

2

fredag

Dressur

LC3

Småpony

Rideskole

Pisk eller sporer

Bane B

kr. 90

3

fredag

Dressur

LC3

Storpony

Rideskole

Pisk eller sporer

Bane B

kr. 90

4

fredag

Dressur

LC3

Hest

Rideskole

Pisk eller sporer

Bane B

kr. 90

5

fredag

Dressur

LB1-3

Hest

Rideskole

Sporer

Bane A

kr. 90

6

fredag

Øvrig

Handicap Agility

Hest/pony

Rideskole

nej

Med trækker

kr. 90

7

fredag

Øvrig

Agility småbørn (3-6 år)

Småpony

Rideskole

nej

Med trækker

kr. 90

8

fredag

Øvrig

Agility med trækker

Små-/Storpony

Rideskole

nej

Med trækker

kr. 90

9

fredag

Øvrig

Agility uden trækker

Hest/pony

Alle

Pisk

Uden trækker

kr. 90

10

lørdag

Dressur

LD2 (hold af 2 ekvipager)

Småpony

Rideskole

Pisk

Begynderryttere, uden trækker

kr. 90

11

lørdag

Dressur

LC1

Småpony

Rideskole

Pisk

Bane B

kr. 90

12

lørdag

Dressur

LC2

Småpony

Rideskole

Pisk

Bane B

kr. 90

13

lørdag

Dressur

LC1

Storpony

Rideskole

Pisk

Bane B

kr. 90

14

lørdag

Dressur

LC2

Storpony

Rideskole

Pisk

Bane B

kr. 90

15

lørdag

Dressur

LB 1-3

Små-/Storpony

Rideskole

Sporer

Bane B

kr. 90

16

lørdag

Dressur

LD2

Hest

Rideskole

Pisk

Bane B

kr. 90

17

lørdag

Dressur

LC1

Hest

Rideskole

Pisk

Bane B

kr. 90

18

lørdag

Dressur

LC2

Hest

Rideskole

Pisk

Bane B

kr. 90

19

lørdag

Dressur

LA1-3

Hest

Rideskole

Sporer

Bane A; Uden hjælpetøjler

kr. 90

20

lørdag

Dressur

Showklasse privat pony (LD-LC)

Pony

Privat

Gældende regler

Bane B

kr. 90

21

lørdag

Dressur

Showklasse privat pony (LB-LA)

Pony

Privat

Gældende regler

Bane B

kr. 90

22

lørdag

Dressur

Showklasse privat hest (LC-LB)

Hest

Privat

Gældende regler

Bane A

kr. 90

23

lørdag

Dressur

Showklasse privat hest (LA-MA)

Hest

Privat

Gældende regler

Bane A

kr. 90

24

Søndag

Spring

Spring 50 cm (stilspring)

Pony

Rideskole

Pisk og sporer

Metode S

kr. 90

25

Søndag

Spring

Spring 60 cm (stilspring)

Pony

Rideskole

Pisk og sporer

Metode S

kr. 90

26

Søndag

Spring

Spring 40 cm (stilspring)

Pony

Rideskole

Pisk og sporer

Metode S

kr. 90

27

Søndag

Spring

Bom på jord

Hest/pony

Rideskole

Pisk

Trækker tilladt, Metode B0

kr. 90

28

Søndag

Spring

Minispring (ca. 25 cm)

Pony

Rideskole

Pisk

Metode B0

kr. 90

29

Søndag

Spring

Spring 50 cm

Hest

Rideskole

Pisk og sporer

Metode S

kr. 90

30

Søndag

Spring

Spring 60 cm

Hest

Rideskole

Pisk og sporer

Metode B3

kr. 90

31

Søndag

Spring

Spring 70 cm

Hest

Rideskole

Pisk og sporer

Metode B3

kr. 90

32

Søndag

Spring

Spring, privat (min.: pony 50 cm/hest 70 cm)

Hest/pony

Privat

Pisk og sporer

Metode B3

Kr. 90

 

🥇🥈🥉Følgende regler gælder for stævnet 🥇🥈🥉

Rideskole:

  • Hvor mange klasser må jeg starte:

Det er som udgangspunkt tilladt at ride max. to klasser pr. rideskolerytter. Hver rytter er kun berettiget til at starte én dressur-/springklasse pr. dag, det er dog tilladt at ønske 2. dressur-/springklasse (gælder ikke for småponyer).

Hvilke klasser må jeg starte (udklasningsregler):
Dressur:
En rideskoleekvipage (rytter + hest/pony) er udklasset, hvis den tidligere har vundet klassen eller højere klasser. En rideskolerytter er også udklasset, når denne har vundet samme klasse 3 gange.
Spring: En rideskoleekvipage er udklasset, hvis den tidligere har vundet klassen eller højere klasser. For at måtte starte springklasser på 40 cm og derover skal ponyryttere have gennemført minispring eller højere klasser.
Husk længden på pisk i spring max 75 cm.


Privatryttere:

  • Hvor mange klasser må jeg starte: Det er tilladt at have max. 2 starter pr. privatekvipage pr. dag.

  • Udklasning:

Dressur: Private ekvipager er udklassede, når de har vundet samme klasse tre gange eller har vundet højere klasser.

Spring: Ekvipager er startberettigede, hvis ikke de har vundet klassen højere tre gange, eller har vundet to klasser højere. Højden ændres med minimum 10 cm.


Klasser:

  • Alle rideskoleklasser rides på kort bane (bane B) med undtagelse af LB og LA hvor hesteklasser rides på lang bane (bane A).

  • LD2 er forbeholdt ryttere, der skal øve sig på at starte stævne. Klassen er derfor kun åben for ryttere på begynderhold. Man må desuden ikke have startet højere klasser. For at starte denne klasse kræves det, at man selv kan huske programmet og at man kan ride uden trækker.

  • Dressur showklasser: Ponyer og heste rider efter hinanden, men bedømmes hver for sig. Rytter og underviser vælger hvilket hhv. LD-, LC-, LB- eller LA-program, der rides, og placeringer i klassen gives efter de opnåede % -satser. Ponyer rider bane B, heste rider bane A, hvor der ikke er angivet andet. Privatryttere og rideskoleryttere bedømmes hver for sig.

  • Agility afgøres efter point, er der pointlighed er tiden afgørende for placeringen.

  • Bom på jord og minispring rides efter metode B0. Det betyder, at du får en gennemførselsroset, hvis du rider fejlfrit. I denne træningsklasse tæller det ikke for fejl at ride volter undervejs (altså at krydse sit eget spor). Som fejl tæller stop, afsidninger, og at forlade banen før den er gennemredet korrekt. Trækker er tilladt i bom på jord.

  • I stilspringsklasserne (se tabel) bliver rytteren bedømt på sin stil og teknik i forbindelse med springningen.

  • Øvrige springklasser rides efter metode B3. Dette betyder, at hver rytter først rider en hovedrunde og er denne fejlfri, må rytteren forsætte til omspringningen. Klassen afgøres på baggrund af antal fejl og derefter tid.

  • Spring, privat er en speciel showspringklasse, hvor rytteres selv vælger springhøjde (min. 50cm pony/70 cm hest). Springmetode: B3. Alle ryttere rider mod hinanden uanset springhøjde – dog rider ponyer og heste i hver deres række ved mere end 5 starter pr række.


Almindelige bestemmelser:

  • Hvor intet andet er anført følges Dansk Rideforbunds reglementer.

  • Øvrige regler for stævnet kan ses på www.balleruprideklub.dk. Det er rytternes eget ansvar at orientere sig herom.

  • Alle ryttere skal ride med sikkerhedsgodkendt ridehjelm.

Alle ryttere under 18 år skal have sikkerhedsgodkendt springvest på i springklasser.

fra 20. september til 24. september 2021, se opslag i rytterstuen og på hjemmesiden (www.balleruprideklub.dk) eller Facebook.

  • For privatryttere gælder dog, at rettidig tilmelding kan ske frem til 22. oktober 2021 ved at skrive til rideskoleudvalg@yahoo.dk

  • Efteranmeldelse: Det er rytternes eget ansvar at anmelde rettidigt. Rideskoleudvalget tager imod efteranmeldelser i det omfang der er plads. Det koster 1½ x almindelig takst. Efteranmeldelse kan kun ske på e-mail: rideskoleudvalg@yahoo.dk.

  • Du kan kun stille op til start, hvis der er betalt, og du er skrevet på hjælperlisten. Kvittering skal vises ved tvivlsspørgsmål.

  • Hvis antallet af tilmeldte og/eller tidsmæssige årsager nødvendiggør det, kan der forekomme flytning af klasser fra en dag til en anden. Ligeledes forbeholder Rideskoleudvalget sig ret til at oprette venteliste ved for mange tilmeldinger og at aflyse/sammenlægge klasser med mindre end fem tilmeldte ekvipager


 

Læs mere

Kontakt os i kontortiden

28-07-2021

KONTORET HAR ENDNU IKKE ÅBENT FOR PERSONLIG HENVENDELSE!

TELEFONISK HENVENDELSE I KONTORTIDEN TIRSDAG OG TORSDAG 14.00 – 16.30 PÅ TLF. 4465 5389.

KONTORET BESVARER MAIL DAGLIGT OG RIDESKOLEANSVARLIG INDEN FOR 5 HVERDAGE

Kontor: kontor@balleruprideklub.dk

Rideskoleansvarlig: rideskoleansvarlig@balleruprideklub.dk

 

Opdateret: 16.8 2021

 

 

Læs mere

Opsadlingskurser den første søndag i hver måned

25-05-2021

Da der var stor efterspørgsel efter vores opsadlingskurser, har vi valgt, at der skal være et opsadlingskursus fast den første søndag i hver måned kl. 16:15.

På opsadlingskurserne lærer man bl.a. at lægge sadel og hovedtøj rigtigt på sin hest. Kurset tager ca. 1 time og er åbent både for børn, voksne og forældre. Vi anbefaler at alle, der er nye til ridning, deltager i mindst et opsadlingskursus. 

Det koster 50 kr. eller et corona-klip pr. deltager. Tilmelding skal ske ved at skrive til rideskoleansvarlig@balleruprideklub.dk

De næste kurser bliver:

Søndag den 6/6 kl. 16:15

Søndag den 5/9 kl. 16:15

Søndag den 3/10 kl. 16:15

Søndag den 7/11 kl. 16:15

Søndag den 5/12 kl. 16:15

Ved færre end 3 deltagere aflyser vi :-)

 

 

 

Læs mere

Opdaterede Corona-retningslinjer

09-09-2021

🌸🌸 Opdaterede Corona-retningslinjer pr. 9/9-21 🌸🌸

Alle restriktioner er ophørt 🤩

Læs mere

Covid-19 test med og uden tidsbestilling

05-05-2021

Her finder du alle steder i Region Hovedstaden, hvor man kan testes for Covid-19. Du kan både finde store og mindre steder med PCR test med tidsbestilling og steder med hurtig-test uden tidsbestilling.

Covid-19 teststeder i Region Hovedstaden

Det er muligt at få digital coronapas på minsundhed, minlæge, coronapas eller at downloade Coronapas ved at logge ind på minsundhed.dk.

Det er også muligt at få et fysisk Coronapas på de private hurtigteststeder.

  • Derudover findes der en fuldmagtsløsning på sundhed.dk, som gør det muligt for pårørende eller værger, at se testsvar og hente COVID-19 testpas.
Læs mere

Ballerup Rideklub har YouTube kanal

25-01-2021

Ballerup Rideklub har fået sin egen YouTube-kanal smiley Her vil der løbende blive lagt små videoer op af forskellige ting fra rideskolen. Følg gerne med: 

Ballerup Rideklub Youtube kanal

Læs mere

Velkommen til nyt tilmelding- og betalingssystem

01-01-2021

Velkommen til nyt betaling- og tilmeldings system, hvor alle vores eksisterende og nye medlemmer skal oprette en profil, da vi skifter vores nuværende betalingsløsning ud med automatisk kortbetaling, som tilknyttes din profil. Der tilmeldes et betalingskort ved tilmelding for hver enkelt, så har du en familieprofil med flere familiemedlemmer, kan du tilmelde det betalingskort du ønsker for hver enkelt.

Det nye tilmelding- og betalingssystem er fuldt ud erstattet pr. 1. januar 2021.

Er du forældre/værge, familemedlem, som betaler for dit barn/børn eller for et andet familiemedlem, skal du oprette en profil og tilmelde barnet/familiemedlemmet i din profil. Hvis man har flere børn, som går til ridning, kan det være en fordel at have oprettet egen profil og tilføje sine børn som familiemedlemmer. På den måde logger man kun ind ét sted og har overblik over tilmeldinger mv. for den enkelte ét sted.

Er du betaler for fx ét barn, kan du blot oprette en profil på barnet og tilknytte et betalingskort.

Du kan få hjælp til oprettelse af din profil / tilføje familiemedlemmer på knappen hjælp eller ved at kontakte kontoret i kontortiden tirsdag og torsdag 14-16.30 eller via mail til kontor@balleruprideklub.dk eller rideskoleansvarlig@balleruprideklub.dk

Rideskolen: Når du har kontaktet os og aftalt at starte på hold og har oprettet en profil, tilmelder vi hold, kontingent mv. og sender en pakketilmelding med et pakkelink, som du skal følge for at godkende og tilmelde et betalingskort.

Ønsker du efterfølgende senere at tilmelde et ekstra hold evt. skabsleje modtager du igen en pakketilmelding og et pakkelink, som du skal følge og gennemføre med tilmelding af dit betalingskort.

Det nye system vil gøre det nemmere både at følge med i tilmeldinger, økonomi mv. som ses i din profil samt vore kommunikation til jer, da vi har mulighed for at sende både sms og mails fra systemet både til hver enkelt og til alle rideskolehold ved fx. aflysninger.

Husk også at du på din profil kan aktivere at modtage vores nyheder og opslag, så du får alle nyheder, informationer om klubben og rideskolen automatisk via mail. 

Hvis du får nyt betalingskort og skal skifte betalingsoplysninger, så gøres det ved at gå til din profil, økonomi>opdatér betalingsoplysninger (Kun muligt at opdatere et eksisterende tilmeldt betalingskort og ikke tilmelde et betalingskort) Tilmelding af betalingskort sker altid via pakkelink.

Vi er glade for at kunne byde alle vores medlemmer, nye og kommende velkommen til det nye systemsmiley

 
Læs mere