Rideskolestævne den 21.-23. maj 2021

18-03-2021

 

🐴Så er der Rideskolestævne🐴

21.-23. maj 2021

 

Kom og vær med - alle kan deltage

Tilmeldingen til rideskolestævne foregår elektronisk  
 med betaling via MobilePay
📲


Tilmeldingen åbner 6. april 2021
Tilmeldingsfrist for rideskoleryttere er 12. april 2021

For privatryttere er fristen 7. maj 2021

 

 

Inden tilmelding snak med din underviser om hvilke klasse/klasser du skal ride, og hvilke ponyer/heste du skal ønske.

 

Tilmelding:
-   
https://staevneplanner.azurewebsites.net/

  • Linket kan også findes på klubbens hjemmeside under Aktuelt – Stævner – Rideskolestævne forår 2021

 

 

 

Hvis du har brug for hjælp til tilmeldingen, kan du kontakte rideskoleudvalget rideskoleudvalg@yahoo.dk


Mange glade hilsener😊

🦄Rideskoleudvalget🦄

Propositioner for Rideskolestævne, d. 21.-23. maj 2021

Alle ekvipager, som er opstaldede på BAL eller modtager undervisning på BAL, kan deltage

Klasse

Dag

Type

Beskrivelse

 

Åben for

pisk/sporer tilladt

Note:

Start-gebyr

fredag 

Dressur 

LD2 (hold af 2 ekvipager) Småpony

Småpony 

Rideskole 

Pisk 

Begynderryttere, uden trækker 

kr. 90 

fredag 

Dressur 

LD2 (hold af 2 ekvipager) Storpony

Storpony 

Rideskole 

Pisk 

Begynderryttere, uden trækker 

kr. 90 

fredag 

Dressur 

LD2 Hest

Hest 

Rideskole 

Pisk 

Begynderryttere, uden trækker 

kr. 90 

fredag 

Dressur 

LC3 Småpony

Småpony 

Rideskole 

Pisk eller sporer 

Bane B 

kr. 90 

fredag 

Dressur 

LC3 Storpony

Storpony 

Rideskole 

Pisk eller sporer 

Bane B 

kr. 90 

fredag 

Dressur 

LC3 Hest

Hest 

Rideskole 

Pisk eller sporer 

Bane B 

kr. 90 

lørdag 

Øvrig 

LB1-3 Hest

Hest 

Rideskole 

Sporer 

Bane A 

kr. 90 

lørdag 

Øvrig 

Handicap agility

Hest/pony 

Rideskole 

nej 

Med trækker 

kr. 90 

lørdag 

Øvrig 

Agility småbørn (3-6 år) 

Småpony 

Rideskole 

nej 

Med trækker 

kr. 90 

10 

lørdag 

Øvrig 

Agility med trækker

Små-/Storpony 

Alle 

nej 

Med trækker 

kr. 90 

11 

lørdag 

Dressur 

Agility uden trækker

Små-/Storpony 

Rideskole 

nej 

Uden trækker 

kr. 90 

12 

lørdag 

Dressur 

LC1 Småpony

Småpony 

Rideskole 

Pisk  

Bane B 

kr. 90 

13 

lørdag 

Dressur 

LC1 Storpony

Storpony 

Rideskole 

Pisk 

Bane B 

kr. 90 

14 

lørdag 

Dressur 

LC1 hest

Hest 

Rideskole 

Pisk 

Bane B 

kr. 90 

15 

lørdag 

Dressur 

LC2 Småpony

Småpony 

Rideskole 

Pisk 

Bane B 

kr. 90 

16 

lørdag 

Dressur 

LC2 Storpony

Storpony 

Rideskole 

Pisk 

Bane B 

kr. 90 

17 

lørdag 

Dressur 

 LC2 hest

Hest 

Rideskole 

Pisk 

Bane B 

kr. 90 

18 

lørdag 

Dressur 

LB1-3 pony

Små-/Storpony 

Rideskole 

Pisk eller sporer 

Bane B 

kr. 90 

19 

lørdag 

Dressur 

LA1-2 hest

Hest 

Rideskole 

Sporer 

Bane A; Uden hjælpetøjler 

kr. 90 

20 

lørdag 

Dressur 

Showklasse privat pony (LD-LC) 

Pony 

Privat 

Gældende regler 

Bane B 

kr. 90 

21 

lørdag 

Dressur 

Showklasse privat pony (LB-LA) 

Pony 

Privat 

Gældende regler 

Bane B 

kr. 90 

22 

lørdag 

Dressur 

Showklasse privat hest (LC-LB) 

Hest 

Privat 

Gældende regler 

Bane A 

kr. 90 

23 

lørdag 

Dressur 

Showklasse privat hest (LA-MA) 

Hest 

Privat 

Gældende regler 

Bane A 

kr. 90 

24 

Søndag 

Spring 

Spring 50 cm 

Pony 

Rideskole 

Pisk og sporer 

Metode S 

kr. 90 

25 

Søndag 

Spring 

Spring 60 cm 

Pony 

Rideskole 

Pisk og sporer 

Metode S 

kr. 90 

26 

Søndag 

Spring 

Spring 40 cm(stilspring) 

Pony 

Rideskole 

Pisk 

Metode S 

kr. 90 

27 

Søndag 

Spring 

Bom på jord  

Pony 

Rideskole 

Pisk 

Trækker tilladt, Metode B0 

kr. 90 

28 

Søndag 

Spring 

Minispring (ca. 25 cm) 

Hest/pony 

Rideskole 

Pisk 

Metode B0 

kr. 90 

29 

Søndag 

Spring 

Spring 50 cm 

Hest 

Rideskole 

Pisk og sporer 

Metode S 

kr. 90 

30 

Søndag 

Spring 

Spring 60 cm 

Hest 

Rideskole 

Pisk og sporer 

Metode B3 

kr. 90 

31 

Søndag 

Spring 

Spring, privat (min.: pony 50 cm/hest70 cm)  

Hest/pony 

Privat 

Pisk og sporer 

Metode B3 

kr. 90 

Følgende regler gælder for stævnet:

Rideskole:

  • Hvor mange klasser må jeg starte:
    Det er som udgangspunkt tilladt at ride max. to klasser pr. rideskolerytter. Hver rytter er kun berettiget til at starte én dressur-/springklasse pr. dag, det er dog 
    tilladt at ønske 2. dressur-/springklasse (gælder ikke for småponyer).
  • Hvilke klasser må jeg starte (udklasningsregler):
    Dressur: En rideskoleekvipage (rytter + hest/pony) er udklasset, hvis den tidligere har vundet klassen eller højere klasser. En rideskolerytter er også udklasset, 
    når denne har vundet samme klasse 3 gange.
    Spring: En rideskoleekvipage er udklasset, hvis den tidligere har vundet klassen eller højere klasser. For at måtte starte springklasser på 40 cm og derover 
    skal ponyryttere have gennemført minispring eller højere klasser. Husk længden på pisk i spring max 75 cm.

Privatryttere:

  • Hvor mange klasser må jeg starte: Det er tilladt at have max. 2 starter pr. privatekvipage pr. dag.
  • Udklasning: 
    Dressur: Private ekvipager er udklassede, når de har vundet samme klasse tre gange eller har vundet højere klasser. 
    Spring: Ekvipager er startberettigede, hvis ikke de har vundet klassen højere tre gange, eller har vundet to klasser højere. Højden ændres med minimum 10 cm.
Klasser:
  • Alle rideskoleklasser rides på kort bane (bane B) med undtagelse af LB og LA hvor hesteklasser rides på lang bane (bane A).
  • LD2 er forbeholdt ryttere, der skal øve sig på at starte stævne. Klassen er derfor kun åben for ryttere på begynderhold. Man må desuden ikke have startet højere klasser. For at starte denne klasse kræves det, at man selv kan huske programmet og at man kan ride uden trækker.
  • Dressur showklasser: Ponyer og heste rider efter hinanden, men bedømmes hver for sig. Rytter og underviser vælger hvilket hhv. LD-, LC-, LB- eller LA-program, der rides, og placeringer i klassen gives efter de opnåede % -satser. Ponyer rider bane B, heste rider bane A, hvor der ikke er angivet andet. Privatryttere og rideskoleryttere bedømmes hver for sig.
  • Agility afgøres efter point, er der pointlighed er tiden afgørende for placeringen.
  • Bom på jord og minispring rides efter metode B0. Det betyder, at du får en gennemførselsroset, hvis du rider fejlfrit. I denne træningsklasse tæller det ikke for fejl at ride volter undervejs (altså at krydse sit eget spor). Som fejl tæller stop, afsidninger, og at forlade banen før den er gennemredet korrekt. Trækker er tilladt i bom på jord.
  • I stilspringsklasserne (se tabel) bliver rytteren bedømt på sin stil og teknik i forbindelse med springningen.
  • Øvrige springklasser rides efter metode B3. Dette betyder, at hver rytter først rider en hovedrunde og er denne fejlfri, må rytteren forsætte til omspringningen. Klassen afgøres på baggrund af antal fejl og derefter tid.
  • Spring, privat er en speciel showspringklasse, hvor rytteres selv vælger springhøjde (min. 50cm pony/70 cm hest). Springmetode: B3. Alle ryttere rider mod hinanden uanset springhøjde – dog rider ponyer og heste i hver deres række ved mere end 5 starter pr række.

Almindelige bestemmelser:

  • Hvor intet andet er anført følges Dansk Rideforbunds reglementer.
  • Øvrige regler for stævnet kan ses på www.balleruprideklub.dk. Det er rytternes eget ansvar at orientere sig herom.
  • Alle ryttere skal ride med sikkerhedsgodkendt ridehjelm.
    Alle ryttere under 18 år skal have sikkerhedsgodkendt springvest på i springklasser.
  • Anmeldelse: Tilmelding sker elektronisk på: https://staevneplanner.azurewebsites.net/ 
    fra 6. april til 12. april 2021, se opslag i rytterstuen og på hjemmesiden (www.balleruprideklub.dk) eller Facebook. 
  • For privatryttere gælder dog, at rettidig tilmelding kan ske frem til 7. maj 2021 ved at skrive til rideskoleudvalg@yahoo.dk
  • Efteranmeldelse: Det er rytternes eget ansvar at anmelde rettidigt. Rideskoleudvalget tager imod efteranmeldelser i det omfang der er plads. Det koster 1½ x almindelig takst. Efteranmeldelse kan kun ske på e-mail: rideskoleudvalg@yahoo.dk.
  • Du kan kun stille op til start, hvis der er betalt, og du er skrevet på hjælperlisten. Kvittering skal vises ved tvivlsspørgsmål.
  • Hvis antallet af tilmeldte og/eller tidsmæssige årsager nødvendiggør det, kan der forekomme flytning af klasser fra en dag til en anden. Ligeledes forbeholder Rideskoleudvalget sig ret til at oprette venteliste ved for mange tilmeldinger og at aflyse/sammenlægge klasser med mindre end fem tilmeldte ekvipager
Læs mere

Mandag den 1. marts starter rideskoleholdene op igen :-)

28-02-2021

Da forsamlingsforbuddet for udendørs idrætaktiviteter nu er hævet til 25 personer, starter vi op på de almindelige rideskolehold allerede i morgen mandag den 1. marts.

Vi må dog desværre stadig kun undervise udenfor, så al ridning vil foregå enten på udendørsbanerne eller i skoven. Vi har desuden flyttet nogle hold en smule tidsmæssigt, for at sikre at flest mulig hold rider i de lyse timer, nu hvor vi stadig er tvunget udenfor. 

I kan se den ændrede tidsplan på det vedhæftede billede nederst i denne nyhed.

Er I i tvivl om, hvilket nummer, det hold I normalt går på, har? Så kan I se det i ridehusplanen her: Ridehusplan

Vi håber, at I har mulighed for at ride i de nye tidsrum. Så snart det er muligt, vender vi helt tilbage til vores rigtige holdplansmiley

 

Det er vigtigt, at I læser og overholder nedenstående retningslinjer:

* Man sadler op og af i hestens boks, medmindre ens hest/pony ikke kan sadles af/op i boksen. I så fald skal man have tilladelse fra underviseren til at stå på staldgangen. 

* Hvis man går på et pony begynderhold og ikke kan sadle selv, så venter man udenfor stalden, imens ens hjælper sadler ens pony op, så vi ikke      bliver for mange i stalden.

* “Rid og skrid”  - Kom max 30 min før jeres hold, og bliv max 30 min efter holdet, hvis I skal sadle af. Herefter SKAL man tage hjemsmiley

* Det er tilladt at have en trækker/hjælper pr. barn, hvis man ikke kan ride selv. Derudover må man IKKE have tilskuere/hjælpere med. Det vil sige,-           man må ikke have venner, søskende, bedsteforældre m.m. med i rideklubben.

* Man må max være 15 personer i B-stalden (ponystalden). Hjælp os med at overholde dette :-)

* Man må max være 10 personer i hestestalden. Hjælp os med at overholde dette :-)

*Hold 2 meters afstand 

*Husk mundbind i stalden og ved toiletterne

* Ved det mindste tegn på sygdom, skal man blive hjemme. Ligeledes hvis man er hjemsendt til test - så kommer man heller ikke til ridning.

 

De gældende retningslinjer gør desværre, at ridehusene ikke må benyttes. Ved dårligt vejr aflyser vi derfor holdene. Tjek om du har fået en SMS, hjemmesiden eller facebook inden I tager til ridning, hvis det er dårligt vejr. Alle berørte hold får besked om aflysning via SMS.

 

Er der spørgsmål eller andet, så kan man kontakte: rideskoleansvarlig@balleruprideklub.dk

Klik på linket for at se holdplanen i større format: holdplan gældende pr. 1/3-21

Læs mere

Vil du med på ridelejr til sommer?

25-02-2021

Nu er det igen ved at være tid til at tilmelde sig vores populære ridelejr til sommer 🏇🌞🌻

Når man er på ridelejr har man sin "egen" hest/pony i en uge, som man rider på og hygger om. Man sover oppe i cafeteriaet sammen med en masse andre søde børn og undervisere. Ugen er fyldt med sjove skovture, kvalificeret undervisning i spring og dressur samt en masse hygge, sjov og ballade😜 Man rider to gange om dagen og får masser af god mad, som forældrene skiftes til at lave. 

Underviserne er Ballerup Rideklub’s daglige undervisere, som har stort kendskab til rideskolens heste og ponyer samt faciliteter og kender de fleste af børnene.

 

I år afholder vi ridelejr følgende uger:

Uge 26- ridelejr for let øvet/ øvet (27/6-3/7-2021)

Uge 27 - ridelejr for let øvet/ øvet (4/7-10/7-2021)

Uge 31 - ridelejr for let øvet/begynder (1/8-6/8-2021)

 

Kom og få en dejlig, sjov og lærerig uge med masser af hest 🐴og leg på programmet😊

 

Pris: 2.950 kr. inkl. ridning, undervisning, overnatning og mad. Du betaler et depositum på 1000 kr. ved tilmelding.

Ved egen hest/pony opstaldet på BAL gives 500 kr. i rabat.

 

 Der skal være minimum være 20 deltagere meldt til i den pågældende uge, for at ridelejren bliver gennemført.

 

Tilmeldingen foregår elektronisk (Mere info følger):

Fra søndag den 18/4 kl. 12.00

OBS: Vi ser tiden an og aflyser, hvis det ikke er muligt at afholde ridelejrene pga. corona. Hvis vi aflyser, så får man alle sine penge retur. 

Vi glæder os til at se dig!

Læs mere

Velkommen til nyt tilmelding- og betalingssystem

01-01-2021

Velkommen til nyt betaling- og tilmeldings system, hvor alle vores eksisterende og nye medlemmer skal oprette en profil, da vi skifter vores nuværende betalingsløsning ud med automatisk kortbetaling, som tilknyttes din profil. Der tilmeldes et betalingskort ved tilmelding for hver enkelt, så har du en familieprofil med flere familiemedlemmer, kan du tilmelde det betalingskort du ønsker for hver enkelt.

Det nye tilmelding- og betalingssystem er fuldt ud erstattet pr. 1. januar 2021.

Er du forældre/værge, familemedlem, som betaler for dit barn/børn eller for et andet familiemedlem, skal du oprette en profil og tilmelde barnet/familiemedlemmet i din profil. Hvis man har flere børn, som går til ridning, kan det være en fordel at have oprettet egen profil og tilføje sine børn som familiemedlemmer. På den måde logger man kun ind ét sted og har overblik over tilmeldinger mv. for den enkelte ét sted.

Er du betaler for fx ét barn, kan du blot oprette en profil på barnet og tilknytte et betalingskort.

Du kan få hjælp til oprettelse af din profil / tilføje familiemedlemmer på knappen hjælp eller ved at kontakte kontoret i kontortiden tirsdag og torsdag 14-16.30 eller via mail til kontor@balleruprideklub.dk eller rideskoleansvarlig@balleruprideklub.dk

Rideskolen: Når du har kontaktet os og aftalt at starte på hold og har oprettet en profil, tilmelder vi hold, kontingent mv. og sender en pakketilmelding med et pakkelink, som du skal følge for at godkende og tilmelde et betalingskort.

Ønsker du efterfølgende senere at tilmelde et ekstra hold evt. skabsleje modtager du igen en pakketilmelding og et pakkelink, som du skal følge og gennemføre med tilmelding af dit betalingskort.

Det nye system vil gøre det nemmere både at følge med i tilmeldinger, økonomi mv. som ses i din profil samt vore kommunikation til jer, da vi har mulighed for at sende både sms og mails fra systemet både til hver enkelt og til alle rideskolehold ved fx. aflysninger.

Husk også at du på din profil kan aktivere at modtage vores nyheder og opslag, så du får alle nyheder, informationer om klubben og rideskolen automatisk via mail. 

Hvis du får nyt betalingskort og skal skifte betalingsoplysninger, så gøres det ved at gå til din profil, økonomi>opdatér betalingsoplysninger (Kun muligt at opdatere et eksisterende tilmeldt betalingskort og ikke tilmelde et betalingskort) Tilmelding af betalingskort sker altid via pakkelink.

Vi er glade for at kunne byde alle vores medlemmer, nye og kommende velkommen til det nye systemsmiley

 
Læs mere

Ballerup Rideklub har YouTube kanal

25-01-2021

Ballerup Rideklub har fået sin egen YouTube-kanal smiley Her vil der løbende blive lagt små videoer op af forskellige ting fra rideskolen. Følg gerne med: 

Ballerup Rideklub Youtube kanal

Læs mere

Indkaldelse til generalforsamling 2021 på Ballerup Rideklub

04-01-2021

Den årlige generalforsamling afholdes:

 

Tid:    Onsdag den 10. marts 2021 kl. 18.00 (dørene åbnes kl. 17.30)

Sted:  Cafeteriaet

På valg er Mette Gade, Anni Bundesen, Katrine Mohr, Pernille Knudby og Camilla Jellesmark.

 

Dagsorden annonceres senere her på siden under Nyheder!

Læs mere

Forslag der ønskes behandlet til kommende generalforsamling

03-01-2021

Forslag der ønskes behandlet på vores generalforsamling i marts, skal være bestyrelsen i hænde senest d. 10. januar 2021.

Medlemmer der ønsker at opstille til valg på generalforsamlingen, skal skriftligt meddele dette samt hvilke poster vedkommende ønsker at opstille til, senest en måned før generalforsamlingens afholdelse.

Dato for afholdelse og indkaldelse til generalforsamling meddeles senere på hjemmesiden og på Ballerup Rideklubs facebookside.

Alle medlemmer over 18 år er valgbare til bestyrelsen, hvis de har betalt kontingent og været medlem af klubben i mindst 3 måneder.

Send mail til bestyrelsen: bestyrelse@balleruprideklub.dk

 

Læs mere

Nero solgt

27-01-2021

Vores kæmpe store, søde rideskolehest Nero er solgt. 
Eva, der har haft part på Nero siden han kom til Ballerup for næsten 2 år siden, har elsket ham fra første dag, og har nu fået muligheden for at købe ham smiley. Så Nero skal nyde livet som privathest. 

Pga Corona-restriktioner er det desværre ikke muligt at komme og sige farvel til ham  

Tillykke til Nero og Eva heart

Vi leder selvfølgelig efter en ny STOR hest, som kan overtage hans plads

Læs mere